Używać czy nie używać, czyli co marketplace daje pracodawcy? (lista korzyści)

Używać czy nie używać, czyli co marketplace daje pracodawcy? (lista korzyści)

1. Otrzymujesz dużo w krótkim czasie

Rzeczywistość wygląda tak, że pracodawcy oczekują bardzo dużo od agencji rekrutacyjnych. Zwykle, gdy współpracują z jedną lub dwoma agencjami, ze względu na czas i ograniczone kanały komunikacji, tego nie otrzymują. Przy wykorzystaniu funkcjonalności marketplace’u proces poszukiwania rekrutera lub poszukiwania odpowiedniego kandydata skraca się kilkukrotnie. Co więcej, skuteczność tego mechanizmu nie spada, a wręcz znacząco wzrasta. Marketplace pozwala bowiem na szybką selekcję agencji i zmasowany kontakt z potencjalnymi współpracownikami. A to umożliwia znaczne zwiększenie powodzenia potencjalnego poszukiwania pracownika. 

2. Skuteczność działania

Marketplace umożliwia łatwy kontakt z wieloma rekruterami, pozwalając znaleźć najbardziej odpowiedniego partnera do przeprowadzenia rekrutacji. Wybierając spośród ogromnej ilości opcji, mamy pewność, że skontaktują się z nami tylko najbardziej odpowiedni kandydaci do współpracy. 

3. Wsparcie dla headhunterów

Marketplace ułatwia życie pracodawcom, ale nie tylko. To też pierwsze miejsce, które udostępnia headhunterom dziesiątki firm poszukujących aktualnie kandydatów do pracy. Jeśli rekruter posiada w swojej prywatnej bazie kontakt do specjalisty o bardzo rzadkich umiejętnościach, dużo łatwiej jest odnaleźć pracodawcę poszukującego aktualnie tak nietypowego kandydata na pracownika właśnie na marketplasie.

4. Swoboda i elastyczność

Marketplace umożliwia użytkownikom natychmiastowe rozpoczęcie współpracy i w żaden sposób nie ogranicza komunikacji między współpracującymi stronami. Co więcej, strony, które dzięki markeplace’om zbudowały silne relacje, mogą je po upływie pewnego czasu kontynuować poza platformą lub rozwijać w innych obszarach, jak na przykład szkolenia czy coaching. 

5. Szybkość

Celem procesów rekrutacyjnych jest znalezienie możliwie jak najbardziej odpowiedniego kandydata w jak najkrótszym czasie. Tyle teorii – w praktyce rekrutacje ciągną się miesiącami. Marketplace to jedyne dostępne narzędzie, które pozwala realnie skrócić ten wielotygodniowy proces do kilku lub kilkunastu dni, nie obniżając przy tym jakości całego procesu. 

6. Jasność i przejrzystość

Właściwa ocena wyników agencji rekrutacyjnej jest w tradycyjnych warunkach współpracy trudna. Kiedy w grę wchodzi komunikacja osobista rozdrobniona na wielu pracowników, szereg kontaktów telefonicznych i różnych adresów mailowych, ocena agencji, jej pracy i osiągniętych wyników jest często w zasadzie niemożliwa. 
Wirtualne narzędzie, jakim jest marketplace, nie tylko przyspiesza proces rekrutacji, ale też rozjaśnia i unaocznia całą procedurę, umożliwiając łatwiejszą kontrolę nad poszukiwaniem pracownika i ocenę rezultatów działania.

Ponadto, platforma rekrutacyjna pozwala zabezpieczyć się przed ewentualnym niepowodzeniem, gwarantując, że w sytuacji nieudanej rekrutacji pracodawca będzie mógł wznowić proces rekrutacyjny lub ubiegać się o zwrot części kosztów wynagrodzenia agencji. 

7. Opłata za efekty, nie za udostępnienie platformy

Rejestracja, publikacja ogłoszeń oraz inne funkcjonalności platformy rekrutacyjnej są bezpłatne zarówno dla agencji jak i pracodawców. Opłata pobierana jest wyłącznie w przypadku znalezienia odpowiedniego kandydata na stanowisko.